“Aktiivõpet pole olemas”

Jonase avastusraja õppetund oli väga hästi tehtud. Mulle väga meeldis, et sellise õpetamise viisi juures on seotud õuesõpe, kodukoha ümbruskond, liikumine, loodusõpetus ja mängulisus. Usun, kui laps õpib oma kodu või kooli ümbruskonnas seostama uusi teadmisi, siis on nendest ka tulevikus rohkem kasu. Liialt vähe kasutame enda loomulikku elukeskkonda ära õppevahendina võõrandume kooliharidust andes päris elust. Oma lapsi ju ikka õpetame jalutades ringi ja nendega rääkides elust ja maailma asjadest ning küsimustele vastates ilma, et see tunduks meile õpetamisena, see on lihtsalt loomulik tegevus. Koolitunnid, aga kipuvad olema klassiseinte vahel ja õppimisest saab tegevus, mis on seotud kohustuse ja natuke millegi ebameeldivaga ja samas nagu asjadest, mis on kuskil ebamääraselt kaugel tulevikus või kas neid üldse vaja läheb, aga mitte siin ja praegu meie ümber. Kui aga õpilasel on tore ja huvitav, siis ta küsib, kas me täna ei õppinudki midagi 🙂

Ülejäänud loengust sain mõttekohaks selle, et see teadmine, kas õppimine toimus või ei toimunud peaks ka ikkagi olema tunni sisse planeeritud korralikult.

Sellise huvitama tunniga kipub olema see, et aeg läheb kiirelt ja tagasisideks ja peegeldamiseks enam aega ei ole. Seega tuleks sellise loova tunni ajal ikkagi tund kuidagi osadesse jaotada ja vahepeal kontrollida teadmiste omandamist ja mõistega seostamist. Seda saab muidugi ka teha paljudel erinevatel meetoditel ja huvitavalt.

Me võime teha huvitavaid asju, korraldada õppekäike, aga, kuidas saada teada, mida õpilane sellest endale teadmiste pagasisse kaasa sai.

https://avastusrada.ee/

Avastusrada aga pakubki seda võimalust, et infotehnoloogia abil on võimalik kõikide õpilasteni jõuda esitades küsimusi rakenduse abil.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga